PORT.: No Brasil, a maioria das marcas de cerveja seguem estilos de países europeus, como Alemanha, Bélgica e Inglaterra. Para oferecer algo novo, a empresa decidiu produzir cervejas com base apenas em ingredientes das Américas.

Nosso desafio era criar uma marca que representasse as 3 Américas sem clichês, como veleiros, mapas, Cristóvão Colombo ou nativos americanos. De acordo com o cliente, os estúdios de design anteriores apresentaram essas soluções fáceis e não conseguiram atender às suas expectativas, pois buscavam algo diferente e novo.

A solução foi criar um ícone que cobrisse as 3 regiões utilizando algo em comum entre elas: as 3 letras A. Com um design minimalista, sem elementos desnecessários, para se tornar um símbolo eficiente e duradouro da empresa. A identidade visual foi criada com cores fortes e clássicas, como preto, dourado e verde. Para reforçar a presença da marca, enfatizamos as cores junto com um belo padrão gráfico, projetando embalagens elegantes, modernas e dinâmicas.

-----------------

ENG.: In Brazil, most beer brands follow styles from European countries, such as Germany, Belgium and England. To offer something new, the company decided to produce beers based only on ingredients from the Americas. 

Our challenge was to create a brand that represented the 3 Americas without clichés, such as sailing ships, maps, Christopher Columbus or native americans. According to the client, previous design studios presented these easy solutions and were unable to meet their expectations as they were looking for something different and new. 

The solution was to create an icon that covered the 3 regions using something in common between them: the 3 letters A. With a minimalist design, without unnecessary elements, to become an efficient and lasting symbol of the company. The visual identity was created with strong and classic colors, such as black, gold and green. To reinforce the brand presence, we emphasize colors along with a beautiful graphic pattern, elegant design, modern and dynamic packaging.

You may also like

Back to Top